I. Misja Instytutu Prawa w zakresie dydaktyki:
Misją Instytutu Prawa UEK jest przygotowanie absolwentów kierunków Instytutu do etycznego,
rzetelnego i świadomego wykonywania zadań zawodowych oraz odpowiedzialnego stosowania prawa
Misją Instytutu Prawa UEK jest też dążenie do rozpoznawalności na arenie krajowej
II. Cele strategiczne Instytutu Prawa w zakresie dydaktyki na kadencję 2024-2028
Główny cel strategiczny ukierunkowany jest na ustawiczne doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach realizowanych w Instytucie Prawa gwarantujące możliwość zawodowej realizacji absolwentów na rynku pracy jak też wskazanie UEK jako uczelni pierwszego wyboru wśród kandydatów na studia
Szczegółowe cele strategiczne:
- Doskonalenie oferty i jakości kształcenia uwzględniającej potrzeby rynku pracy
- Ustawiczne doskonalenie programów studiów przy współudziale interesariuszy wewnętrznych (studentów) oraz interesariuszy zewnętrznych w kontekście dostosowania profilu absolwenta do potrzeb rynku pracy
- Rozwijanie oferty kształcenia na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia w języku polskim
- Rozwijanie kształcenia interdyscyplinarnego oraz współpracy międzynarodowej poprzez rozszerzanie i wzmacnianie mobilności studentów i kadry akademickiej
- Doskonalenie jakości studenckich praktyk
- Doskonalenie kształcenia mającego na celu rozwój kompetencji komunikacyjnych w praktyce zawodowej
- Zwiększenie kontroli jakości prowadzonych zajęć m.in. poprzez powierzanie prowadzenia zajęć specjalistom posiadającym dorobek naukowy z danego obszaru wiedzy
- Doskonalenie kształcenia uwzględniającego współpracę z otoczeniem społecznogospodarczym
- Doskonalenie procesów dydaktycznych i podnoszenie jakości infrastruktury dydaktycznej
- Wzmocnienie „ścieżki rozwoju dydaktycznego” dla nauczycieli akademickich poprzez doskonalenie ich umiejętności metodycznych
- Wprowadzanie udoskonalonych metod kształcenia
- Wspieranie zainteresowań i rozwijanie osobowości studentów, pobudzanie ich kreatywności, wyrabianie umiejętności współpracy z otoczeniem naukowym i społeczno- gospodarczym zwiększającej ich kompetencje
- Podnoszenie jakości infrastruktury i wyposażenia dydaktycznego
- Tworzenie i rozwijanie dostępu do baz wiedzy i bazy kompetencji pracowników