I. Misja Instytutu Prawa w zakresie dydaktyki:

Misją Instytutu Prawa UEK jest przygotowanie absolwentów kierunków Instytutu do etycznego,
rzetelnego i świadomego wykonywania zadań zawodowych oraz odpowiedzialnego stosowania prawa
Misją Instytutu Prawa UEK jest też dążenie do rozpoznawalności na arenie krajowej

II. Cele strategiczne Instytutu Prawa w zakresie dydaktyki na kadencję 2024-2028

Główny cel strategiczny ukierunkowany jest na ustawiczne doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach realizowanych w Instytucie Prawa gwarantujące możliwość zawodowej realizacji absolwentów na rynku pracy jak też wskazanie UEK jako uczelni pierwszego wyboru wśród kandydatów na studia

Szczegółowe cele strategiczne:

  1. Doskonalenie oferty i jakości kształcenia uwzględniającej potrzeby rynku pracy
    1. Ustawiczne doskonalenie programów studiów przy współudziale interesariuszy wewnętrznych (studentów) oraz interesariuszy zewnętrznych w kontekście dostosowania profilu absolwenta do potrzeb rynku pracy
    2. Rozwijanie oferty kształcenia na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia w języku polskim
    3. Rozwijanie kształcenia interdyscyplinarnego oraz współpracy międzynarodowej poprzez rozszerzanie i wzmacnianie mobilności studentów i kadry akademickiej
    4. Doskonalenie jakości studenckich praktyk
    5. Doskonalenie kształcenia mającego na celu rozwój kompetencji komunikacyjnych w praktyce zawodowej
    6. Zwiększenie kontroli jakości prowadzonych zajęć m.in. poprzez powierzanie prowadzenia zajęć specjalistom posiadającym dorobek naukowy z danego obszaru wiedzy
    7. Doskonalenie kształcenia uwzględniającego współpracę z otoczeniem społecznogospodarczym
  1. Doskonalenie procesów dydaktycznych i podnoszenie jakości infrastruktury dydaktycznej
    1. Wzmocnienie „ścieżki rozwoju dydaktycznego” dla nauczycieli akademickich poprzez doskonalenie ich umiejętności metodycznych
    2. Wprowadzanie udoskonalonych metod kształcenia
    3. Wspieranie zainteresowań i rozwijanie osobowości studentów, pobudzanie ich kreatywności, wyrabianie umiejętności współpracy z otoczeniem naukowym i społeczno- gospodarczym zwiększającej ich kompetencje
    4. Podnoszenie jakości infrastruktury i wyposażenia dydaktycznego
    5. Tworzenie i rozwijanie dostępu do baz wiedzy i bazy kompetencji pracowników